Wymiana klocków i tarcz hamulcowych 1,9 TDI

 Wymiana przednich tarcz oraz klocków hamulcowych w Skodzie Octavia II z silnikiem 1,9 TDI. Nie jest trudną operacją, nie są nam potrzebne specjalistyczne narzędzia. W tym silniku nie musimy odkręcać jarzma hamulcowego poniewarz jest ono integralną częścią zwrotnicy.

 

 Przed przystąpieniem do prac należy poluzować sruby koła a następnie podnieść samochód podnośnikiem.

 

 Tarcza i klocki które będziemy wymieniać.

 

 Plastikowa zaślepka która należy wyjąć..

 

  Wyciągamy plastikową zaślepkę chroniąca górną śrubę zacisku przed brudem.

 

 Plastikowa zaślepka  którą należy wyjąć.

 

 Wyciągamy plastikową zaślepkę chroniąca dolną śrubę zacisku przed brudem.

 

 Kluczem imbusowym 7mm odkręcamy górną śrubę trzymającą zacisk.

 

  Kluczem imbusowym 7mm odkręcamy dolną śrubę trzymającą zacisk.

 

 Młotkiem zbijamy zacisk hamulcowy.

 

 Częściowo zdjęty zacisk hamulcowy.

 

Zdjęty zacisk hamulcowy, zewnetrzny klocek pozostał w jarzmie.

 

Odpinamy kostkę czujnika zużycia klocków hamulcowych.  Czujnik znajduje się tylko z lewej strony przy wewnętrznym klocku (od strony kierowcy)

.

 Wyjęte klocki hamulcowe.

 

 Jeśli nie posiadamy specjalnego przyrządu do wciskania tłoczków hamulcowych możemy urzyć dwóch drewnianych lub metalowych trzonków.

 

 Wciśnięty tłoczek hamulcowy.

 

 Kluczem torx odkrecamy śrubkę trzymającą tarczę hamulcową.

 

 Zdjęta tarcza hamulcowa.

 

 Czyścimy dolną prowadnicę po której poruszają się klocki hamulcowe. Ten element możem posmarować smarem miedzianym.

 

 Czyścimy górną prowadnicę po której poruszają się klocki hamulcowe. Ten element możem posmarować smarem miedzianym.

 

 Czyscimy piastę na której zamotowana jest tarcza hamulcowa.

 

 Montujemy tarczę hamulcową, a następnie dokręcamy śrubkę która trzyma tarczę.

 

Posmarowane smarem miedzianym jarzmo zacisków hamulcowych.

 

 W zacisk hamulcowy wkładamy wewnetrzny klocek (ten z czujnikiem zurzycia).

 

 W zacisku umieszczamy zewnętrzny klocek hamulcowy.

 

 Zacisk z klockami umieszczamy w zwrotnicy.

 

 W to miejsce należy wpiąć wtyczkę czujnika zurzycia klocków hamulcowych.

 

 Wpinamy wtyczkę.

 

 Wpięta wtyczka czujnika zurzycia klocków hamulcowych.

 

 Dokręcamy górną śrubę trzymającą zacisk w zwrotnicy,

 

  Dokręcamy dolną śrubę trzymającą zacisk w zwrotnicy,

 

 Zakładamy  zaślepki śrub zacisku.

 

 Zamontowane nowe klocki hamulcowe oraz tarcza. Czynności powtarzamy przy drugim kole.

 

Zobacz pozostałe porady dla Octavia II...